Som jeg ser det, så er nutidens virksomheder nødt til at indarbejde digitale services i deres tilbud og dermed go to market strategi - ellers vil nogle andre gøre det. Det er afgørende, at senior ledelsen adopterer opfattelsen af at være delvis et IT firma. Eksempler spænder over militær, bilproducenter, banker, forsikring og mange flere brancher, hvor overlevelse på lang sigt kan være afhængig af passende indkorporering af teknologi i deres produkter.
Intern Effektivitet:
For at eksekvere på markedsstrategien er det nødvendigt at have dygtige teams til at udføre det. Jeg har arbejdet med adskillige teams og har forsøgt at hjælpe dem med at udvikle høj effektivitet via et miljø med høj tillid. En vigtig inspirationskilde har været “The Three Ways”, som oprindelig blev udviklet af Gene Kim. Et andet aspekt er organisationer, hvor teams ofte bliver organiseret efter optimiering af omkostninger isf. optimering efter hurtig levering.
Implementering:
Mit nuværende arbejde er fokuseret på data platform og for at implementere dette, må der blandt andet vælges passende teknologier. Jeg har arbejdet med enkelt leverandør strategi for Microsoft data produkter i +15 år, men har i den seneste år adopteret en best-of-breed strategi med udvælgelse af enkelt leverandører. Begge tilgange har deres fordele og ulempler og et vigtigt kriterie er at vælge, hvad der passer bedst til medarbejderne og det nuværende infrastruktur landskab.